Garantievoorwaarden
Op alle aanbiedingen, bestellingen en aankopen zijn de algemene voorwaarden van Van Boeijen Schoenen van toepassing.
Mocht er een defect of ondeugdelijk product zijn ontvangen dan kan er beroep worden gedaan op de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een defect of ondeugdelijk product veroorzaakt door een productiefout valt onder onze garantie, dit zullen wij te allen tijde in behandeling nemen en direct een passende oplossing bieden.
Om in aanmerking te komen voor de garantieoplossing dien je in het bezit te zijn van het aankoopbewijs (tevens garantiebewijs), klachten zonder aankoopbewijs worden door ons niet in behandeling genomen.
Onder deze garantie vallen niet:
- Gebreken en beschadigingen die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik
Defecten en slijtage welke te verwachten zijn bij normaal gebruik - Veranderingen aan het product zoals reparaties die niet zijn uitgevoerd door de fabrikant of aangewezen reparatiediensten
- Beschadiging door opzet, zeer intensief gebruik, of nalatig onderhoud
Verkleuring of afgeven van schoenen aan andere producten
Fabrieksgarantie
De fabrieksgarantie is alleen geldig op goed onderhouden producten en met bon/betalingsbewijs tot 6 maanden na aankoop. Voor uitverkoop artikelen geldt een maximale garantieperiode van 3 maanden. Deze garantie geldt onverminderd de wettelijke garantie. De algemene wettelijke garantie is van toepassing op onze producten, dit wil zeggen dat onze producten bij normaal gebruik en goed onderhoud geen gebreken mogen vertonen zoals men redelijkerwijs mag verwachten tijdens de normale levensduur. Reparaties en aanpassingen doen het recht op reclamatie vervallen. Leveranciers geven geen garantie op ritsen en lak materialen. Het recht op garantie vervalt als u of uw schoenmaker zelf een reperatie uitvoert op de schoen. We adviseren uw schoenen goed te onderhouden met passende onderhoudsmiddelen zodat u lang plezier heeft van uw aankoop.
Houd rekening met:
Natuurlijke materialen als leder hebben hun natuurlijke eigenschappen en kunnen dus kleur afgeven, vocht doorlaten, vuil opnemen, vezels afgeven, etc. Luxe materiaalbewerkingen en lak materialen zijn zeer gevoelig voor beschadigingen/scheurtjes. Moeilijk in onderhoud en minder duurzaam en valt niet onder de fabrieksgarantie. Indien u vragen heeft over het onderhoud van lak leder kunt u contact opnemen met Van Boeijen Schoenen.
Klachtenprocedure
Mocht u een klacht hebben over een product of onze dienstverlening, dan kunt u deze kenbaar maken door contact op te nemen met Van Boeijen Schoenen. Om een klacht goed te kunnen beoordelen kunt u het beste met de schoenen naar de winkel komen zodat de klacht kan worden beoordeeld. Gebreken die niet door normale slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd. Is reparatie niet mogelijk, dan ontvangt u van ons een vervangend paar. Indien er geen vervangend paar voorradig is, storten wij het aankoopbedrag retour op uw rekening. Let op: artikelen die teruggestuurd worden naar de fabrikant en niet meer gerepareerd kunnen worden, worden vernietigd en komen niet terug naar de consument.
Voor onze uitgebreide voorwaarden, zie onze algemene voorwaarden.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).